Lieu Dieu



Jeszcze do wczoraj nie wiedziałam o istnieniu takiego miejsca jak Lieu Dieu co w wolnym tłumaczeniu oznacza "Miejsce Boga" a jest to duży teren dawnego opactwa z XVI wieku pomiędzy Pikardią a Normandią w miejscowości Beauchamps.

I gdyby nie fakt, że mój synek jedzie tam z wycieczką szkolną, to myślę, że szybko bym się nie dowiedziała o tym miejscu.




Jest to duży teren który zajmuje około 70 hektarów. Obszar to nic innego jak najprawdziwsza nasza natura: piękne lasy, które oddzielają teren od miejscowości Eu (więcej o mieście Eu zajdziesz TUTAJ ) i  otoczenie stawów. Znajduje się tutaj stadnina koni a co za tym idzie szkoła nauki jazdy na koniach, obcowanie z kucykami i końmi i nauka życia z nimi w harmonii. Na to właśnie szykuje się mój synek. Jest tam 70 koni i kuców, dwie hale jeździeckie. To idealne miejsce do uprawiania turystyki. Można zwiedzać pieszo, konno, rowerem. Odkrywać krajobrazy, doliny, klify. Zobaczyć naturalne środowisko dzikich zwierzą.

 Znalezione obrazy dla zapytania lieu dieu


Praktycznie co weekend przejeżdżam tamtędy i zawsze podobało się mi to miejsce ale nawet nie zdawałam sobie sprawy, że ma jakąś szczególną nazwę. Ten teren jest naprawdę warty zwiedzania i właśnie tam znajdują się niektóre z moich ulubionych miejsc. Szlak zwiedzania jest nie tylko w tym miejscu ale ciągnie się po Le Treport ( TUTAJ ), Mers les Bains (TUTAJ ), Bois de Cise ( TUTAJ ).

Znalezione obrazy dla zapytania lieu dieu

Znalezione obrazy dla zapytania lieu dieu

(zdjęcia pochodzą z internetu)

A jeżeli chodzi o miejsce gdzie można odpocząć to znajduje się tutaj również miejsca noclegowe. Można w ten sposób spędzić miło i aktywnie czas ze swoją rodziną. Do wyboru można zamieszkać albo w ogrzewanej przyczepie, albo domku w sercu natury, bądź w domku na wodzie. Każde lokum posiada jadalnię z telewizorem, aneks kuchenny z kuchenką mikrofalową, ekspresem do kawy i lodówką. No i oczywiście jest też łazienka. Dodatkowo mieszkania na lądzie mają taras z meblami ogrodowymi.

Mam nadzieję, że kiedyś dane będzie mi po obcować z naturą właśnie w tym rejonie, nie odległym w zasięgu ręki.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Historia pewnej piosenki

NAUSICAA czyli Gigantyczne Akwarium

Toussaint - Wszystkich Świętych we Francji