Dwie Wieże - Ruiny Zamku w Gamaches


Francja słynie ze swych pięknych zamków, nie tylko tych położonych nad Loarą. Co roku przyciągają one rzesze turystów z całego świata.

Gamaches, miasto choć nie kusi turystów swym wyglądem i wieloma atrakcjami ma w sobie jakieś perełki i ciekawostki a przede wszystkim, jak każde miasto, ma swoją historię. Ma też swój zamek a raczej jego pozostałości.

Owe ruiny już od jakiegoś czasu zaczęły przykuwać moją uwagę dlatego też postanowiłam troszkę poszukać i poszperać i znaleźć jakąś informację. Niestety wiele nie znalazłam na ten temat. 
Do pozostałości po Zamku nie można wejść, gdyż jest to teraz teren prywatny i obecnie zamieszkały.
Dlatego pozostały mi książki i internet. W książkach znalazłam to samo co w internecie- czyli ogólnie mało informacji.



Pozwolenie na budowę zamku wydał hrabia z miejscowości Eu w 1096 roku. Choć tak naprawdę nie wiadomo kiedy zaczęto budowy i którego roku powstał. Mówi się o roku 1195.
Zamek choć z zewnątrz jest zniszczony pozostawił swoje ślady pod ziemią. Legenda głosi, że pod ziemią istnieją tunele do rzeki by umożliwić koniom dojście do wody.
Zamek był jednym z najważniejszych punktów na równinie Norman Vexin w XII wieku. Twierdza znajduje się na wybrzeżu i prowadzi do obecnego cmentarza, a jej plan przypomina plan Zamku Gaillard.

Nieruchomość składa się z zestawu różnych budynków: dwie okrągłe kamienne wieże są pozostałością po starym zamku, który został zniszczony w 1500 roku przez Anglików. Jedna znajduje się przy dobudówkach które powstały w XIX wieku, są to nowoczesne budynki, a druga znajduje się wśród drzew - na początku nawet nie wiedziałam, że tam jakaś jest.




W zamku urzędował pierwszy władca Gamaches William II od 1355 roku. Niestety o nim informacji też nie znalazłam. Służył od 1410 roku w Royal Ost u hrabiego La Marche a następnie był doradcą i szambelanem Karola VI w Azincourt.

Dwie wieże od 16 grudnia 1986 roku są na liście zabytków.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Historia pewnej piosenki

Śmierdząca strona sera

NAUSICAA czyli Gigantyczne Akwarium